Kesä ja kärpäsiä kaikilla, mutta meillä tulevat ennen kesää kotilot ja myyrät.

Aamulla maa oli valkoisena yöllisen lumisateen jälkeen, mutta nyt päivän mittaan kaikki lumi on taas sulanut pois. Viime viikolla haravoin pihaa, mutta eikös vain: nyt metsän puolelta on vaahteran ja tammenkin lehtiä koivunlehtien kera tullut pitkin pihaa ja puista on tippunut oksia aika tavalla tuon myräkän seurauksena. Edelleen tuulee lujaa.

 

Kiertelin pihaa ja ruohosipulia pääsee piakkoin jo tuoreena nauttimaan. Eivät nuo kotilot taida kuitenkaan ruohosipulia syödä.

 

Myyrät ovat tehneet aikamoista jälkeä nuorien omenapuiden ja marjapensaiden luona. Onneksi omenapuut on suojattu kunnolla ja jossakin olen lukenut, että marjapensaista myyrät eivät välitä.

 

Maissiakin on taas kasvamassa idätyslaatikoissa. Nyt piakkoin olisi kylvettävä vielä lisää muitakin etukäteen sisällä taimeksi kasvatettavia.

Päivän sana tänään: ”Jeesus sanoo: Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani ja ne tuntevat minut, niin kuin Isä tuntee minut ja minä Isän." (Johannes 10: 14-15).