Tämä päivä sujahti taas melkein kokonaan ohi mitään kotihommia tekemättä. No mies halkoi ison kasan pöllejä haloiksi ja taisi ne pinotakin.  Minä  luuhailin maailmalla. Eilen illalla olin pelaamassa lentopalloa, kun huomasin silmässä ikäänkuin musteläikkätestin. Olipa outoa vilkkumista! Pelaisilin kuitenkin pelin loppuun ja ajattelin, että yön aikana tuo häviää, mutta ei hävinnyt minnekään.

Mies hoputti aamulla munut terveyskeskukseen jossa tutkittin ja lähetettiin eteenpäin keskussairaalan silmäpolille, No, siellä vierähti aikamoinen tovi odotellessa. Sainpa yhden junasukankin neulottua siinä samalla.

Tippoja ja tippoja monenlaisia ja

moniaita tutkimuksia monenlaisilla koneilla.

Nykyään voi saada tarkan kuvan silmästä heti näkyville.

Minun näköäni ei sentään tutkittu tällä, vaan perinteisellä taululla.

Tutkimuksia tehtiin ja hyvä oli: Yhden oletetun vian sijaan löytyikin neljä. Osa oli odotettavissa ja osaa seurataan ja yksi on ? Mutta olen kotona ja iloinen, kun tiedän mikä vaivaa eikä ole mitenkään vaarallinen juttu tuo eilinen, vaan lasiaisen irtauma ainoastaan. Se kyllä seuraa loppuiän jonkinlaisena mukana. Yllätyspäivä todella!

Nyt leipomuksen kimppuun: Tein eilen leipätaikinan alkuun ja nyt se on kuplinut jo ylen kauan, joten lähden alustamaan kurpitsaleipätaikinan ja paistamaankin sen vielä tänään.

Sana tälle päivälle:"Tuomas sanoi hänelle: "Herra, emme me tiedä, minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?" Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani." (Johanneksen evankeliumi 14:5-6)