Lähdimme Azoreille hetkeksi lepäämään kotihommista ennen kevättöitä. Aamulla jo aikaisin lähdimme kotoa ajelemaan lentokentälle ja veimme auton lentoparkkiin, menimme lähtöselvitykseen ja pääsimme lähtöön Helsinki-Vantaalta aikataulun mukaan.

Azoreilla joulu-maaliskuu on matalan sesongin aikaa, siis ei niin paljon turisteja, joten se sopii meille hyvin. Azorithan on erinomainen kohde tällaiselle varttuneemmalle parille luonnosta, lämpimästä ilmastosta ja kiireettömyydestäkin pitävälle matkaajalle. Azorien lämpötila on ihanteellinen patikoimiseen ympäri vuoden, vaikka sää Azoreilla muuttuu varsin nopeasti. Saman päivän aikana voi paistaa, sataa, olla sumuista ja tuulla vuorotellen.

Ponta Delgadan Johannes Paavalin II:n kunniaksi nimetylle lentokentälle laskeuduimme tänään 7.3. noin viiden ja puolen tunnin lennon jälkeen.

Kentällä heti tarjottiin tulijoille munkkeja eli sikäläisiä rasvaleivonnaisia, malassadaa - ilmeisesti paastoon laskeutumisen kunniaksi rasvaista syötävää, koska niitä ei myöhemmin enää löytynyt ja nimikin oli karnevaaleihin liittyvä.
Hotellimme  sijaitsi Ponta Delgadan sydämessä, Santo Cristo -kirkon lähettyvillä.

Kadut ovat kapeita ja jalkakäytävät toisinaan olemattoman kapeita,
mutta usein koristeltuja basalttikivin ja kalkkivin tehdyin koristein.
Katujen nimikyltit ovat keramiikkalaattoja.
Kirkkoja on joka puolella Ponta Delgadassa, niin uudempia kuin vanhempia. Tässä São Pedron kirkko.
Azorilaiset eivät juuri mainosta ravintoloitaan, vaan ne täytyy löytää jostakin. Löysimme ihan mukavan paikan, jossa illalla kävimme syömässä vihannesten kera haudutettua kalaa.
Kukkivia kasveja oli paljon tähänkin aikaan vuodesta. Tässä muutamia.
Azorit-nimi tarkoittaa haukkaa. Saaret saivat nimensä ensimmäisten ihmisten muuttaessa saarille, kun saarten asukkaina oli entuudestaan valtava määrä haukkoja. Azorit on Portugalille kuuluva autonominen saariryhmä, joka koostuu yhdeksästä tuliperäisestä saaresta. Saariryhmä sijaitsee Atlantin valtamerellä noin 1 500 kilometrin päässä Portugalin rannikosta.Suurin Azorien saarista on São Miguel, joka ei ole seitsemääkymmentä kilometriä pidempi. Tulivuoriperäiset saaret sijaitsevat Euraasian, Amerikan ja Afrikan mannerlaattojen liittymäkohdassa.Azorien maaperä on erittäin hedelmällistä, koska laavaperäinen maaperä on erinomainen kasvualusta. Azoreilla sataa vähän suurin piirtein joka päivä ja siksi luonto on vihreää ympäri vuoden.

Sana tälle päivälle: "Herran pelko on tiedon perusta, vain hullu halveksii
viisautta ja opetusta." (Sananlaskut 1:7)