Tämän päivän jumalanpalveluksen evankeliumitekstin osana oli Matteuksen evankeliumista 11: (28-30):
Jeesus sanoo: "Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon.
Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon. Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt." Tuo kehotus ”tulkaa minun luokseni kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat” on myös ehtoolliskutsussa. Voimme tulla taakkoinemme Jeesuksen luokse. Hän antaa ikeen, joka meille kuuluu ja meille sopii.

Neljäs askel kohti Santiago de Compostelaa on menossa. Caminolle mukaan otettavien tavaroiden etsintä ja valinta on vaikeaa. Joku painaa liikaa, tarvitaanko tavaraa vai ei tarvita ja miten saa repun painon pysymään suurin piirtein 1/10 omasta painosta, kun jo itse reppu painaa paljon. Miehen rinkka painaa 2,5 kiloa ja minullakin yli puolitoista tyhjänä. Sitten mitä tarvikkeita tarvitaan koko kuukaudeksi! Makuupussi, vaihtovaatteet, sauvat, sadevaatteet, lääkkeet, kamerat, kännykät, matkapäiväkirjat jne. Teimme listaa ja kasasimme pinoon tarvittavia tavaroita. Emme vielä tänään punninneet niitä, vaikka niin oli tarkoituksemme.
 
On reppu, makuupussi, laastarit, sadevaatteet, sauvat...
Ilta kului taas lentopalloa pelatessa kuten aina sunnuntaisin. Nyt syksyn tullessa alkoi sisäpelikausi kylän monitoimihallilla. Ja naiset voittivat tänään ensimmäisen sisäpelierän!
Tänään innostuimme myös sisustamaan. Muutimme pöydän ja sohvan paikkaa. Olohuoneemme näyttää aivan erilaiselta, vaikka siihen on sovitettu samat kalusteet kuin aikaisemminkin.