Mies kävi jäällä hiihtämässä vapaalla tyylillä ja olikin kuulemma mennyt aikamoista vauhtia. Tänään on ollut hankikanne ja mahtavan kaunis aurinkoinen sää olla jäällä. Siellä oli ollut paljon porukkaa niin potkukelkkoineen, suksineen kuin pilkkivehkeineenkin, kokonaisia perhekuntia.

Minä taas vaihteeksi ajelin töihin tuossa kauniissa aurinkoisessa säässä. Oli ilo olla messussa seurakuntasalissa. Se on paljon intiimimpi tila kuin kirkko, jossa tuo pienehkö pikkuseurakunnan kirkkoväkimäärä häviää hajalleen. Tässä saivat kaikki olla lähellä eikä tarvinnut käyttää äänentoistovehkeitäkään.

Seurakuntasalin seinällä on ristipistotyönä Isä Meidän -rukous.

Messun jälkeen meillä on yleensä aina kirkkokahvit, Jos jumalanpalvelus on kirkossa, niin kirkossa tai niin kuin nyt seurakuntasalissa sen takaosassa, jonne olin laittanut valmiiksi mukit ja tarjotttavat. Oli mukava sitten yhdessä jutella kirkkokahvien ääressä seurakuntalaisten kanssa.

Tänään oli myös pienen miehen kaste. Kastekodissa oli paljon väkeä ja monen monta pientä lasta myös mukana. Kastetoimituksen aikana kaikki pienetkin osasivat olla hienosti paikoillaan - yleensä jonkun sylissä tai vieressä. Isä piti pientään sylissä koko toimituksen ajan ja tämä kastettavakin oli aivan rauhallinen siinä. (Tässä kuvassa kastettu ei enää ole isän sylissä.)

"Näin sanoo Herra, joka sinut loi: - Älä pelkää. Minä olen lunastanut sinut. Minä olen sinut nimeltä kutsunut, Sinä olet minun" (Jesaja 43:1)