Kävimme lapsenlapsen syntymäpäivillä. Äiti oli väsännyt hienon kakun tyttöselleen.

Juhlissa oli monenlaista touhua, kun serkukset yhdessä touhusivat. Nykyään taitaa olla useimmissa lapsiperheissä hamstereita ja niillä mitä monenlaisia vempeleitä. Niinpä täälläkin hamstereilla oli juoksupyöriä ja käytäviä ja leluja ja hamsterivauvakin oli tullut synttäreiksi huusholliin. Onneksi nuo hamsterit ovat pattereilla käyviä eivätkä oikeita!

Syntymäpäiväsankari oli saanut lasten karaokelevyn, jossa oli muun muassa laulu, jota serkukset yhdessä lauloivat reippaan säestyksen kera: ”Olen onnellinen, olen onnellinen, Jeesuksessa minun onneni on. Hän otti kaikki syntini pois ja siksi mä onnellinen oon.”

Toiset juhlat olivat iltapäivällä muutaman kilometrin päässä: kastejuhla, ristiäiset.

 

"Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua. Herra kirkastakoon kasvosi ja olkoon sinulle armollinen. Herra kääntäköön kasvosi sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan. Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Aamen."

Kasteessa tulee esille neljä tärkeää asia, jotka ovat kuvattuina kastekirjassakin. Ristinmerkki, valkoinen vaate, kynttilän valo ja kastevesi. Evääksi pienelle muutama painava sana löytyy kastekirjassakin:  ”Hän antaa enkeleilleen käskyn suojella sinua. ” ja ”Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani. Sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu. Tutki siis minut ,Jumala, katso sydämeeni. Ohjaa minut ikiaikojen tielle.”

Kakku oli täälläkin juhlaväelle, vaikkei pieni itse sitä vielä päässytkään nauttimaan kuin äidinmaidon kautta.

   

Monenlaisia kauniita koristeita oli pienen juhlassa.